Honda Grom banner
101 - 118 of 118 Posts
Discussion starter · #101 ·
HĂ© jongens! Sorry dat ik niet heb gereageerd op velen die me een bericht hadden gestuurd voor de uitwerking van mijn build! Ik ben een beetje druk geweest en heb in de winter een pauze genomen van de forums. Ik heb een overweldigende reactie/aanvraag gehad op de PDF die ik had gemaakt, dus ik zal hem op het net zetten zodat ik gewoon een link kan geven om te downloaden! Ik heb nu mijn PM's leeggemaakt, dus ik kan ze nu ontvangen lol... Als iemand vragen heeft, help ik graag. Mijn grom is net voor de winter begon verkocht.
 
HĂ© jongens! Sorry dat ik niet heb gereageerd op velen die me een bericht hadden gestuurd voor de uitwerking van mijn build! Ik ben een beetje druk geweest en heb een pauze genomen op de forums in de winter. Ik heb een overweldigende reactie / verzoek gehad op de PDF die ik had gemaakt, dus ik zal hem op het net zetten zodat ik gewoon een link kan geven om te downloaden! Ik heb mijn PM's nu opgeschoond, dus ik kan ze nu ontvangen lol... Als iemand vragen heeft, help ik graag. Mijn grom is net voor de winter begon verkocht.
Wuuut up Nema,,, hoop dat alles goed gaat man, is alweer een tijdje geleden, hoe gaat het met het zoeken naar een huis? Al dat droomhuis gevonden...
Uit nieuwsgierigheid, waar heb je je grom-beest voor laten gaan?
 
schaal wegen

Oké jongens, 60 mijl gereden op de motorfiets in het weekend en ongeveer 25 mijl vanmorgen naar mijn werk. Je kent dat gevoel wel als je je grom voor het eerst kreeg? Ja, zo voel ik me nu. Absoluut GEK op deze swap!!! Hoewel het gewicht aan de fiets heeft toegevoegd, voelt de voorkant "stabieler" aan. Je kunt zeker voelen dat de fiets extra gewicht heeft, maar ik heb niet het gevoel dat het er negatief op uitpakt. Ik weet zeker dat sommigen zullen zeggen dat de fiets niet zo "wendbaar" aanvoelt, maar ik kan hem nog steeds met gemak rondgooien. Ik heb wel de ND4SPDBH vorkmod en ik heb absoluut het gevoel dat dit een must is met deze swap. Ik gebruik nog steeds de originele vorkolie, maar ik zal dat waarschijnlijk binnenkort veranderen. Het koppel van deze motor is gewoon geweldig! Het was zo vredig om vanmorgen naar mijn werk te rijden en de motor trok me gewoon moeiteloos mee. Mijn oude Koso 170 4v-opstelling was pittig, maar man, hij moest altijd hoog in de toeren draaien om vermogen te produceren. De 6-versnellingsbak is gewoon zooooooo soepel, om nog maar te zwijgen van de koppelingsactie is geweldig! In tegenstelling tot de koppeling van de grom lol. Vloeistofgekoeld.... wauw zo fijn dat ik niet meer op mijn temperatuurmeter hoef te letten. Ik vind de CBR 250-cluster met de analoge toerenteller erg leuk.

Wheelies zijn supergemakkelijk met deze setup!! Ik kon voorlopig ook mijn Yoshi RS-9 slip-on gebruiken. Ik moet de montage nog afmaken, ik heb een tijdelijk systeem omdat ik gewoon te ongeduldig was om nog een paar dagen te wachten om op de motor te rijden (ik wist dat ik met kamperen en kinderen dit weekend geen werk aan de motor zou doen; dus een tijdelijke montage was mijn enige hoop). Ik moet nog steeds een geschikte plek vinden om mijn kentekenplaat te plaatsen. Op dit moment is hij met tie-wraps aan de rechterachterkant bevestigd, waardoor hij net achter de schokdemper zit. Ik wou dat ik hier weg kon komen met de verticale plaatbevestiging. Ik ken verschillende mensen die ermee wegkomen en niet zijn aangehouden, maar ik heb er echt geen zin in om het risico te nemen. Vooral omdat ik de achterste richtingaanwijzers nog niet heb... Ik ga voor het geĂŻntegreerde achterlicht om dit deel te vergemakkelijken.

Dus ik ga naar de plaatselijke sloop om de motor op de weegschaal te zetten en te kijken wat hij nu weegt, en dan zal ik me weer melden. Het weer ziet er de hele week geweldig uit, dus ik zal je op de hoogte houden terwijl ik kilometers blijf rijden en mijn beoordelingen update. Ik denk serieus niet dat mijn beoordeling iets negatiefs zal opleveren, tenzij ik een of andere mechanische storing heb lol.. Oh wacht. Ik had wel een probleem. De eerste keer dat ik reed, reed ik met een glimlach van oor tot oor, op weg naar huis begon de motor uit te vallen en viel een paar keer uit. Ik dacht meteen dat het een bedradingsprobleem was, omdat de motor tot dat moment absoluut perfect liep. Hij startte opnieuw en ging goed, maar wilde dan willekeurig uitvallen. Nadat ik thuis alles had geĂŻnspecteerd, realiseerde ik me dat de hoofdbout van de "massapakking" onder de achterbank los zat!!! Nadat ik hem had aangedraaid en opnieuw had gestart, was het heel duidelijk dat dat mijn probleem was.

Mijn gedachten over de vorige build Koso 170 BBK; Als ik dit allemaal opnieuw zou moeten doen, zou ik NOOIT een BBK, Kitaco Cover, enz., enz., enz. kopen. De CBR-motor is alles wat ik zocht. De enige toepassing waarvan ik kan bedenken dat de CBR-swap misschien niet goed uitpakt, zou als stuntfiets zijn, omdat hij dat gewicht toevoegt en stuntfietsen niet alle kracht nodig hebben.

Waar wacht je nu nog op? Ga naar Facebook Marketplace, Craigslist, eBay, noem maar op! Begin met zoeken naar je swap!! Ik geloof dat de beste deals die je zult vinden, zijn door te zoeken naar een particuliere verkoper die een wrak in zijn garage heeft staan ​​die hij gewoon kwijt wil. Anders betaal je voor een motor op eBay waarschijnlijk wat meer. Een donorfiets is de manier om te gaan, want je kunt veel tijd besparen met bedrading.
Ben je ooit op de weegschaal geweest met de swap, ik heb de hele post bekeken en het nergens opgemerkt. Of heb ik het gemist?
 
Ik weet dat de thread een beetje gedateerd is, maar heeft iemand een PDF van de swap-info die ze met me zouden kunnen delen? (zeer gewaardeerd en bedankt op voorhand als je dat doet). Ik begin momenteel met een swap en de extra info is nooit weg.

EDIT: maakt niet uit, helemaal vergeten dat het in de beschrijving van deze video staat
 
Oké jongens, in het weekend 60 mijl op de motor gereden en vanmorgen ongeveer 25 mijl op weg naar mijn werk. Je kent dat gevoel wel als je je grom voor het eerst kreeg? Ja, zo voel ik me nu. Absoluut GEK op deze swap!!! Hoewel het gewicht aan de motor heeft toegevoegd, voelt de voorkant "stabieler" aan. Je kunt zeker voelen dat de motor extra gewicht heeft, maar ik heb niet het gevoel dat het negatieve effecten heeft. Ik weet zeker dat sommigen zullen zeggen dat de motor niet zo "wendbaar" aanvoelt, maar ik kan hem nog steeds met gemak rondgooien. Ik heb wel de ND4SPDBH vorkmod en ik heb absoluut het gevoel dat dit een must is bij deze swap. Ik gebruik nog steeds de originele vorkolie, maar die zal ik waarschijnlijk binnenkort vervangen. Het koppel van deze motor is gewoon geweldig! Het was zo vredig om vanmorgen naar mijn werk te rijden en de motor trok me zo moeiteloos mee. Mijn oude Koso 170 4v setup was pittig, maar man, hij moest altijd hoog in de toeren draaien om het vermogen te produceren. De 6-versnellingsbak is gewoon zooooooo soepel, om nog maar te zwijgen van de koppeling, die geweldig is! In tegenstelling tot de koppeling van de grom lol. Vloeistofgekoeld.... wauw, zo fijn om niet meer op mijn temperatuurmeter te hoeven letten. Ik vind de CBR 250-cluster met de analoge RPM-meter erg fijn.

Wheelies zijn supermakkelijk met deze setup!! Ik kon voorlopig ook mijn Yoshi RS-9 slip-on gebruiken. Ik moet de montage nog afmaken, ik heb een tijdelijk systeem omdat ik gewoon te ongeduldig was om nog een paar dagen te wachten om op de motor te rijden (ik wist dat ik met kamperen & kinderen dit weekend geen werk aan de motor zou kunnen doen; dus een tijdelijke montage was mijn enige hoop). Ik moet nog een geschikte plek vinden om mijn kentekenplaat te plaatsen. Op dit moment zit hij met tie-wraps aan de rechterachterkant, waardoor hij net achter de schokdemper zit. Ik wou dat ik hier de verticale plaatbevestiging kon gebruiken. Ik ken verschillende mensen die ermee wegkomen en niet zijn aangehouden, maar ik heb er echt geen zin in om het risico te nemen. Zeker omdat ik de achterste knipperlichten nog niet heb... Ik ga voor het geĂŻntegreerde achterlicht om dit te vergemakkelijken.

Dus ik ga naar de plaatselijke autosloperij om de motor op de weegschaal te zetten en te kijken wat hij nu weegt, en dan laat ik het je weten. Het weer ziet er de hele week geweldig uit, dus ik houd je op de hoogte terwijl ik kilometers blijf maken en mijn beoordelingen bijwerk. Ik denk serieus niet dat mijn beoordeling iets negatiefs oplevert, tenzij ik een mechanisch probleem heb lol.. Oh wacht. Ik had wel een probleem. De eerste keer dat ik reed, reed ik met een glimlach van oor tot oor, op weg naar huis begon de motor uit te vallen en viel een paar keer uit. Ik dacht meteen dat het een bedradingsprobleem was, omdat de motor tot dat moment absoluut perfect liep. Hij startte opnieuw en ging goed, maar wilde dan willekeurig uitvallen. Nadat ik thuis alles had geĂŻnspecteerd, realiseerde ik me dat de hoofdschroef van de "massapack" onder de achterbank los zat!!! Nadat ik hem had aangedraaid en opnieuw had gestart, was het heel duidelijk dat dat mijn probleem was.

Mijn gedachten over de vorige build Koso 170 BBK; Als ik dit allemaal opnieuw zou moeten doen, zou ik NOOIT een BBK, Kitaco Cover, etc, etc, etc. kopen. De CBR-motor is alles wat ik zocht. De enige toepassing waarvan ik kan bedenken dat de CBR-swap misschien niet goed uitpakt, is als stuntmotor, omdat hij dat gewicht toevoegt en stuntmotoren niet alle vermogen nodig hebben.

Dus waar wacht je nog op? Ga naar Facebook Marketplace, Craigslist, eBay, noem maar op! Ga op zoek naar je swap!! Ik geloof dat de beste deals die je zult vinden, zijn als je zoekt naar een particuliere verkoper die een kapotte motor in zijn garage heeft staan die hij gewoon kwijt wil. Anders betaal je op eBay voor een motor waarschijnlijk wat meer. Een donormotor is de juiste manier, want je kunt veel tijd besparen met de bedrading.
HĂ©, ik wil beginnen met mijn 300 swap, kan ik de PDF-bestanden krijgen die je hebt, heel erg bedankt
 
Discussion starter · #114 ·
Wauw.. het is een tijdje geleden dat ik op deze site ben geweest! Ik heb onlangs verschillende e-mails gehad over de pdf en bedradingsschema's... Ik heb het nog steeds voor degenen die geĂŻnteresseerd zijn.
 
Echt genereus om aan te bieden je Spreadsheet te delen! 👍🏼 In plaats van een kopie voor elk verzoek te verzenden, zou het niet makkelijker zijn om het bestand hier op het forum als 'Sticky' te hebben, dat wil zeggen deelbaar?

Sorry …. Ik ben een zeer enthousiaste Newbie

MIJN EXCUSES AAN IEDEREEN. IN MIJN OPWINDING BEN IK EEN VAN DE MEEST BASALE (STAPPEN) VERGETEN BIJ HET DEELNEMEN AAN FORUMS ….. HET CONTROLEREN VAN DE THREADDATUM! DOH!
SORRY (IEDEREEN). 🤦‍♂️
 
Discussion starter · #118 ·
Ja, ik moet de bestanden echt uploaden om te downloaden. Ik zal morgen mijn oude pc bekijken en kijken of ik ze allemaal opnieuw kan plaatsen! Het is een tijdje geleden dat ik op de forums ben geweest lol
 
101 - 118 of 118 Posts