Honda Grom banner
537 views 8 replies 5 participants last post by  Magilla  
#1 ·
Dus, ik heb onlangs een 2017 Honda Grom gekocht met 6k mijl. Daarna heb ik hem als een idioot gecrasht. Ik heb daarbij het frame verbogen, maar ik vond er een op de marktplaats voor 130$, dus ik heb hem gekocht. Ik vraag me af of het mogelijk is om het VIN legaal over te zetten, of dat er een manier is om gewoon geen VIN te laten stempelen en gewoon met de sticker te rijden, of dat ik een geheel nieuw VIN moet krijgen.

#2 · (Edited)
Een frame zonder titel gekocht op eBay. Hmmm, zorg ervoor dat het niet gestolen is voordat je er je onderdelen op zet.
Je zou een kopie van je eBay-bon als verkoopbewijs moeten kunnen nemen en naar het register gaan om het op jouw naam te laten registreren. Dat is nadat je natuurlijk de omzetbelasting, de titelvergoeding en de registratievergoeding hebt betaald. Laat een politieagent eerst het VIN controleren. Of loop gewoon een politiebureau binnen, vertel ze wat je hebt en kijk wat ze je te doen geven. Misschien moet je wel een paar dozijn donuts meenemen.

#3 ·
Een frame zonder titel gekocht op ebay. Hmmm, zorg ervoor dat het niet gestolen is voordat je er je onderdelen op zet.
Je zou een kopie van je ebay-bon als verkoopbewijs moeten kunnen nemen en naar het register gaan om het op jouw naam te laten registreren. Dat is nadat je natuurlijk btw, titelkosten en registratiekosten hebt betaald. Laat een politieagent eerst het VIN-nummer controleren. Of loop gewoon een politiebureau binnen, vertel ze wat je hebt en kijk wat ze je te doen geven. Misschien moet je wel een paar dozijn donuts meenemen.
Chocolade of Jelly 😁😜
Probleem daarmee is dat ik contant heb betaald en de stickers al van het vervangende frame heb gehaald. Het frame dat ik kreeg, had ook een aantal van de nummers eraf gekrast en ze probeerden ze er weer op te stempelen.

#6 ·
Zal het werken, zeker, zul je ooit betrapt worden, waarschijnlijk niet.
Maar je hebt naar eigen zeggen $130 betaald, als je net iets meer had betaald, had je een gloednieuw frame kunnen kopen zonder zorgen. Onder de $200 voor NIEUW ziet het eruit.
View attachment 96700
Zou dit met een nieuw chassisnummer + titel zijn gekomen? Of zou het geregistreerd kunnen worden met het oude chassisnummer?

#7 ·
Ik heb een 1978 Honda Hawk. Hij is me gegeven als een loper zonder titel. Destijds reden mijn vrienden en ik de hele oostkust op en neer en kochten we talloze motoren. Sommige met titels, andere zonder. In de loop der jaren hebben we heel wat titels verzameld. Dus ik nam een 1978 Hawk en deed hem af als een 1975 CB360. Cosmetisch hetzelfde voor de leek. Uiteindelijk ben ik naar een andere staat verhuisd. Het eerste wat ze doen is een VIN-inspectie. Omdat mijn frame en titel niet meer overeenkomen, kan ik hem niet registreren. Gelukkig kon ik een frame MET titel bemachtigen.

Kun je VIN's van frame naar frame wisselen? Nee. Dat is in 50 staten de wet. Kun je een frame met een titel kopen en alles wisselen, absoluut. Hij wordt geregistreerd als een nieuwe motor voor jou en de gecrashte wordt afgeschreven. Nu, iemand noemde het proces van het verkrijgen van een titel voor het frame dat je hebt. Ja, dat kun je ook doen. Afhankelijk van welke VIN-titelplaats je doorloopt en je staatsvoorschriften... kan dit je een paar honderd dollar tot $1000 kosten. Dit is veeeel meer dan die motor waard is, ongeacht de sentimentaliteit achter de motor. Het nieuwe Honda-frame wordt geleverd met alle benodigde papieren om legaal te worden.

• Helpful
Reactions: Pard