Ik heb een 1978 Honda Hawk. Hij is me gegeven als een loper zonder titel. Destijds reden mijn vrienden en ik de hele oostkust op en neer en kochten we talloze motoren. Sommige met titels, andere zonder. In de loop der jaren hebben we heel wat titels verzameld. Dus ik nam een 1978 Hawk en deed hem af als een 1975 CB360. Cosmetisch hetzelfde voor de leek. Uiteindelijk ben ik naar een andere staat verhuisd. Het eerste wat ze doen is een VIN-inspectie. Omdat mijn frame en titel niet meer overeenkomen, kan ik hem niet registreren. Gelukkig kon ik een frame MET titel bemachtigen.
Kun je VIN's van frame naar frame wisselen? Nee. Dat is in 50 staten de wet. Kun je een frame met een titel kopen en alles wisselen, absoluut. Hij wordt geregistreerd als een nieuwe motor voor jou en de gecrashte wordt afgeschreven. Nu, iemand noemde het proces van het verkrijgen van een titel voor het frame dat je hebt. Ja, dat kun je ook doen. Afhankelijk van welke VIN-titelplaats je doorloopt en je staatsvoorschriften... kan dit je een paar honderd dollar tot $1000 kosten. Dit is veeeel meer dan die motor waard is, ongeacht de sentimentaliteit achter de motor. Het nieuwe Honda-frame wordt geleverd met alle benodigde papieren om legaal te worden.