Honda Grom banner
21 - 40 of 46 Posts
Dobre wieści. Wygląda na to, że Honda zaprzestała produkcji łożyska wałka pośredniego montowanego w modelach 2022-2024 i oferuje teraz dwa inne rozwiązania. Możesz użyć zaktualizowanej części lub tej używanej w starszych modelach. Jedna kosztuje więcej niż druga.

2022 - 2024 :
91015-KZV-J01
ŁOŻYSKO, KULKOWE PROMIENIOWE (6203)
(NA USE ALT:96100-62030-00)

2022 - 2024 (zaktualizowano) :
91015-KSS-901 $5.60

- 2021 :
96100-62030-00 $8.38
 
  • Like
Reactions: Zigafomana
Nasze 22 groms zostały wysłane z portu w południowej Kalifornii do Massachusetts (czekaliśmy 5 miesięcy i co kilka tygodni sprawdzaliśmy u dealera ich lokalizację) bez problemów z łożyskami.
Groms, które widzę w magazynie, pochodzą z Chesapeake, VA. Etykiety na Yamahach mówią Tacoma, USA, a Kawasaki/Suzuki mówią Los Angeles, CA.
 
Magilla - Nie zamierzam się z tobą kłócić. Kupiliśmy nasze i otrzymaliśmy je w czerwcu lub lipcu 2021 roku. Mój syn i ja byliśmy tylko garstką właścicieli, którzy dostali je tak wcześnie. Pamiętasz Covid, kiedy kontenery były wysyłane i czekały w nieskończoność w portach i wysyłane do różnych portów w USA? Tak, to byliśmy my, ale cierpliwość się opłaciła - Sprzedawca jest naszym dobrym znajomym i przekazywał nam aktualizacje, jak tylko je otrzymał. Chyba że nas okłamano. To są groms, a nie małpy, więc publikowanie w sekcji małp prawdopodobnie wkurza małpy, miłego dnia :)
 
Discussion starter · #24 ·
Szybka aktualizacja po dzisiejszej wizycie u dealera. Po pierwsze, musiałem przejechać motocyklem prawie 24 kilometry, żeby ten hałas pojawił się dziś rano. Skończyłem tę jazdę u dealera, żeby mogli go przetestować na gorąco i głośno. Wrócili i powiedzieli mi, że moje sprzęgło jest źle wyregulowane, a hałas pochodzi od zbyt luźnego łańcucha. Zapłaciłem im za dokręcenie go, pomimo sprawdzenia regulacji dzień wcześniej i stwierdzenia, że jest w normie. Poszedłem na jazdę próbną przed załadowaniem go z powrotem, żeby zobaczyć, czy hałas naprawdę zniknął. 11 kilometrów później hałas jest obecny i tak samo głośny. Z powrotem do dealera. Tym razem kierownik serwisu i inny pracownik pojechali nim na przejażdżki. Wrócili, poprosili o obejrzenie mojego filmu z hałasem, a następnie powiedzieli mi, że to oryginalne opony wydają piskliwy dźwięk. Zapytałem ich, jak zmiana biegów może zmienić dźwięk opon. Nie mieli żadnej odpowiedzi. Zapytałem, jakie są kolejne kroki, ponieważ nadal było zepsute. Poinformowano mnie, że następnym krokiem jest otwarcie jednostki silnika i poszukiwanie uszkodzonych części. Jeśli znajdą uszkodzenia, gwarancja powinna pokryć naprawy, a jeśli nie, to ja jestem odpowiedzialny za około 1000 dolarów kosztów robocizny. Więc zdecydowałem się zaryzykować. Termin został ustalony na koniec przyszłego miesiąca ("pierwszy dostępny termin"). Powiedziałem, że spędzę następny miesiąc, próbując doprowadzić to do samozniszczenia i mam nadzieję, że nie zablokuje się podczas jazdy. Zostałem powitany nerwowym śmiechem.

Jestem podekscytowany moim pierwszym legendarnym doświadczeniem z Hondą. Miałem więcej szczęścia z harleyami, nawet 20-letnimi harleyami.

Wysłane z mojego SM-G973U za pomocą Tapatalka
 
Cóż, to odważne i potencjalnie kosztowne, więc życzę ci powodzenia. Myślę, że twoja opcja zniszczenia byłaby najlepszą opcją dla nowego silnika. To dziwne, że mogli potencjalnie popełnić błąd konstrukcyjny w nowym silniku, ponieważ wszyscy wiemy, że istnieją od zawsze w różnych formatach i wcześniej uważano je za niezniszczalne.
 
Discussion starter · #26 ·
To na pewno ryzyko, ale chcę to doprowadzić do końca. Znalazłem innych w różnych zakątkach internetu z tym samym problemem. Czytałem tylko o jednej osobie, która zmusiła dealera do otwarcia silnika i znalezienia uszkodzeń. Większość innych przestaje aktualizować wątek lub po prostu się wścieka i sprzedaje motocykl. Bardzo lubię ten mały motocykl i jestem gotów wziąć na siebie odpowiedzialność, że tak powiem.

Jeśli chodzi o jazdę nim do ziemi przed następną wizytą, myślę, że to już działa. Przejechałem dzisiaj prawie 100 mil w temperaturze ~100 stopni. To sprawia, że hałas jest większy, głośniejszy, a nawet kilka razy zrobił hałas na pierwszym biegu. Będzie moim środkiem transportu do pracy przez następny miesiąc, około 25 mil w każdą stronę.

Wysłane z mojego SM-G973U przy użyciu Tapatalk
 
Dzisiaj osiągnąłem 70 mph :D i usłyszałem ten dźwięk :poop:. Musiałem trochę zwolnić, żeby zniknął, ale pozostałem na 5. biegu. Na zewnątrz było ponad 90°F i jeżdżę na dobrym, w pełni syntetycznym oleju 10w40 przy 2300 milach. Po ostygnięciu, brak dźwięku do 60 mph. Nie planuję jeździć dużo szybciej niż 60 mph w przyszłości. Poprzednia najwyższa prędkość wynosiła około 65+ bez żadnego dźwięku.

Nie będę szukał napraw gwarancyjnych, chyba że zdarzy się to ponownie. W międzyczasie spróbuję utrzymać prędkość poniżej 65 mph, jak zwykle. Rower wciąż mocno jedzie :cool:.
 
Jeśli chodzi o jazdę nim do ziemi przed następną wizytą, myślę, że już działa. Przejechałem dzisiaj prawie 100 mil w temperaturze ~100 stopni. To sprawia, że hałas jest większy, głośniejszy, a nawet kilka razy zrobił hałas na pierwszym biegu. Będzie moim środkiem transportu do pracy przez następny miesiąc, około 25 mil w każdą stronę.
Jakieś aktualizacje? Mój jest cichy od czasu, gdy utrzymuję go poniżej 65 mil na godzinę.
 
Discussion starter · #29 ·
Jeszcze nic. Właśnie oddałem swój egzemplarz do dealera w celu demontażu i inspekcji. Moja ostatnia jazda odbyła się przy temperaturze 100 stopni i przejechałem około 75 trudnych mil. Hałas pojawił się raz lub dwa na pierwszym biegu, więc jest coraz gorzej. Nie chciałem przekroczyć 500 mil zanim trafi do serwisu, ponieważ nie chciałem robić pierwszej wymiany oleju i żeby obwiniali za to moją pracę serwisową. Przy 475 milach, kiedy go oddałem, olej był bardzo ciemny, prawie czarny i rzadki jak woda. Coś się tam dzieje. Jak tylko usłyszę od dealera i osobiście obejrzę wnętrzności, podzielę się wiadomościami i zdjęciami.
 
Właśnie miałem ten problem z moim 23 monkey. Zdarzyło się to po przejechaniu około 560 mil, po przejechaniu około 5 mil z prędkością 50 mil na godzinę. Widziałem inne posty na ten temat i wiem, że zdarza się to również w Grom. Zostało to dość dobrze udokumentowane, że problemem jest tuleja/drugi bieg. Ten post zawiera kilka zdjęć Hałas silnika 2023 Widziałem również inne zdjęcia pokazujące przebarwienia wału w miejscu, gdzie znajduje się ta tuleja. O ile wiem, żadna z tych części nie została zmieniona przez Hondę, ponieważ numer części jest nadal taki sam. Mój przestał wydawać dźwięk wkrótce po tym, jak zwolniłem i wrzuciłem drugi bieg. Kiedy wróciłem do domu, zrobiłem wymianę oleju po 600 milach. Mam nadzieję, że problem nie powróci.
 
To ma więcej sensu niż zbyt ciasny tuleja, po której spodziewałbym się poważniejszych problemów wkrótce po piszczeniu. Gdybym wymieniał swoją, kupiłbym dwie lub więcej tulei i użył tej najgrubszej. Może nie być żadnej mierzalnej różnicy, ale są na tyle tanie, że warto sprawdzić. Nawet nowa na filmie wygląda na luźniejszą niż to konieczne.
 
Więc mój zaczął wydawać ten dźwięk przy niecałych 200 milach. Chciałem się upewnić, że znów to zrobi, kiedy poszedłem do pracy. I proszę bardzo, zrobił to. Zmieniłem olej na 10w-40 Mobil 1 race oil i zmieniłem filtr. Olej, kiedy go spuściłem, miał prawie konsystencję wody. Wziąłem go na podobną trasę do pracy, która wynosi 45 lub więcej. Nie mogłem sprawić, żeby znów wydał ten dźwięk, a w drugiej połowie podróży wkręcałem go na wyższe obroty, żeby zobaczyć, czy to też zadziała. Nadal żadnego dźwięku. Zaktualizuję po kilku dniach jazdy. Myślę, że to może być olej, którego używa Honda, który nie radzi sobie z temperaturą.
 
Discussion starter · #37 ·
Właśnie wróciłem z salonu. Wygląda na to, że miałem awarię tulei drugiego biegu. Koło zębate jest niebieskie od środka na zewnątrz. Podkładki oporowe po obu jego stronach i jego tuleja są fioletowe/niebieskie i wygląda na to, że wał, na którym się obraca, również się nagrzał. Nic nie jest zapieczone ani porysowane, po prostu wyraźnie bardzo gorące. Koło zębate i tuleja dość mocno kołyszą się na wale. Powiedziano mi, że olej nie wykazywał obecności metalu, gdy go spuścili i nie stwierdzili żadnych innych uszkodzeń wewnątrz obudów. Dealer czeka na ostateczną decyzję Hondy, ponieważ poprosili o zdjęcia uszkodzeń.
Image
Image
Image
Image


Wysłane z mojego SM-G973U używając Tapatalk
 
Discussion starter · #39 ·
Ponownie rozmawiałem z dealerem po tym, jak rozmawiał z Hondą. Honda zamierza objąć gwarancją i wymienić wszystkie części uszkodzone przez ciepło oraz uszczelnienie wyjściowe. Honda była również bardzo stanowcza, że chce otrzymać uszkodzone części, ponieważ próbuje ustalić przyczynę i naprawę.

Jeśli więcej osób naciskałoby na swojego dealera, aby zbadał sprawę, jestem pewien, że byłby to znacznie większy problem dla Hondy. Wydaje się, że większość ludzi ma dość tego procesu i po prostu z tym żyje lub sprzedaje motocykl. Cieszę się, że podjąłem ryzyko i zmusiłem dealera do rozebrania go. Straciłem dwa miesiące i liczę sezonu motocyklowego, próbując sobie z tym poradzić, ale czuję, że będę szczęśliwszy z naprawionym motocyklem, więc warto.

Wysłane z mojego SM-G973U używając Tapatalk
 
Rozmawiałem ponownie z dealerem po tym, jak rozmawiali z Hondą. Honda zamierza objąć gwarancją i wymienić wszystkie części dotknięte ciepłem oraz uszczelnienie wyjścia. Honda była również bardzo stanowcza, że chcą otrzymać uszkodzone części, ponieważ próbują ustalić przyczynę i naprawę.

Jeśli więcej osób naciskałoby na swojego dealera, aby to zbadał, jestem pewien, że byłby to o wiele większy problem dla Hondy. Wydaje się, że większość ludzi ma dość tego procesu i po prostu z tym żyje lub sprzedaje motocykl. Cieszę się, że podjąłem ryzyko i zmusiłem dealera do rozebrania go. Straciłem dwa miesiące i liczę sezonu motocyklowego, próbując sobie z tym poradzić, ale czuję, że będę szczęśliwszy z naprawionym motocyklem, więc warto.

Wysłane z mojego SM-G973U za pomocą Tapatalk
Cała chwała dla ciebie za odwagę, by ryzykować własne pieniądze, naciskając na dealera, aby to naprawił.
 
21 - 40 of 46 Posts